Friday, November 15, 2013

Bine ca esti tu destept ! - John Farndon

Bine ca esti tu destept ! cea mai scurta cale de la impostura la valoare, de John Farndon
editura Nemira, , 2010

o culegere de intrebari puse candidatilor la admitere la Oxford si Cambridge

- Consideri ca esti destept ?
Raspunsul meu : eu tot sper sa fie asa, ca doar speranta este ultima care moare, dar din pacate este cam imposibil, ca doar nu prea stiu nimic...si nimeni nu le stie pe toate, si toata viata invatam cate ceva nou. Oamenii sunt intr-o continua miscare, invatam tot timpul, descoperim lucruri noi in fiecare zi. In fiecare zi aflam cate un nou lucru, iar azi, datorita internetului avem un morman mare de informatii, dar nu avem timp sa-l studiem.
- Ce se intampla cand scapi din mana o furnica ?
Raspunsul meu : Habar n-am. Nici nu m-am gandit vreodata ce se intampla cu o furnica daca ii dau drumul, daca moare sau nu...
- De ce recordul mondial la saritura cu prajina este de circa 6.5 metri si de ce nu poate fi imbunatatit?
- Daca v-ati putea intoarce in timp, in orice perioada din istorie, care ar fi aceasta si de ce?
Raspunsul meu : Greu de ales o perioada, parca as vrea sa le vad e toate, dar cand ma gandesc sa ales o perioada anume, imi vin in minte numai neajunsurile perioadei respective, si parca tot in prezent as ramane. Iar in viitor nu m-as duce, ca poate e mai rau :d
Raspunsul cartii : Poti sa te intorci in timp, sa participi la un eveniment important, sau poate unul minor, poti sa participi la un concert la lui Mozart, iar daca ai putea sa schimbi ceva nu ai incerca? Cum ar fi daca ai putea sa impiedici asasinarea arhiducelui Franz Ferdinard in 28 iunie 1914? Primul Razboi Mondial nu ar mai fi existat, milioane de oameni nu ar mai fi murit, si poate nu s-ar mai fi produs nici Al Doilea Razboi Mondial, nu ar mai fi fost nici Hitler, si nici Holocaustul. Pe de alta parte, conform teoriei haosului bataia aripilor unui fluture in Brazilia risca sa declanseze o tornada in Texas, si o interventie minora in trecut, nu neaparat una importanta poate avea consecinte mai tragice.
- Esti un tip cool ?
- Daca ar exista o divinitate atotputernica, ar putea oare crea o piatra atat de grea incat nici ea sa n-o poata ridica ?
- E bine ca o persoana sa-si vanda rinichiul ?
Raspunsul meu : Pai daca poti trai fara el, si ajuti pe cineva, ca inca nu s-au inventat rinichiurile artificiale...de ce nu? Ne spune cartea de ce nu...
- Este moral sa conectezi un psihopat ( a carui unica placere este aceea de a ucide ) la un dispozitiv de simulare a realitatii, pentru a crede ca se afla in lumea reala si deci sa ucida atat cat ii place ?
Raspunsul meu : Pai daca nu putem sau nu dorim sa-i omoram ( ca sa nu-i mai hranim, ca doar cati din ei isi revin si devin oameni, nu?! ) atunci da, ar trebui sa-i conectam. Si o sa fie si mai fericiti decat noi...
- Ar trebui ca persoanele obeze sa beneficieze de tratament decontat de asigurarile nationale de sanatate ?
Raspunsul meu : Pai ii consideram pe obezi bolnavi ( cu capul ) sau doar nu au avut de ales si s-a intamplat sa ajunga la situatia respectiva ? Daca stii ca obezitatea iti face rau, si tu continui asa, mai ai dreptul la asigurare de sanatate?
- De ce cosurile de fum ale fabricilor erau in trecut atat de inalte ?
- De ce nu poti aprinde o lumanare intr-o nava spatiala ?
- Daca as putea impaturi fila aceasta de un numar infinit de ori, de cate ori ar trebui s-o fac pentru a ajunge pana la Luna ?
- Poate istoria sa opreasca razboiul urmator ?
Raspunsul meu : Cica ar trebui sa invatam din greseli, dar fie nu invatam, fie uitam, asa ca este imposibil ca istoria sa opreasca razboiul urmator.
Raspunsul cartii :
- Unde se incadreaza in lege onestitatea ?
Raspunsul meu : Imi place cuvantul, este unul frumos, utopic chiar.
- Ce carti sunt nocive pentru dumneavoastra ?
Raspunsul meu : Uneori consider ca din orice carte poti sa inveti cate ceva, chiar daca este cea mai proasta. Dar alteori mi se pare ca unele sunt atat de proaste incat te tampesti si tu daca le citesti. Si daca esti prea influentabil? Si ce citesti nu-ti face bine ?
- Ce s-ar intampla daca ai sapa o gaura in pamant pana in cealalta parte si apoi ai sari in ea ?
- Are oare o cercetasa agenda politica ?
- Ce inseamna sa fii fericit ?
Raspunsul meu : Banii, familia, slujba...in ce ordine doriti...
- Smith il vede pe Jones indreptandu-se spre o prapastie. Smith stie ca Jones e orb, dar, cum nu-l place, il lasa sa paseasca dincolo de margine. Este aceeasta o crima ?
- Cum v-ati putea masura greutatea propriului cap ?
- Ce este soarta ?
- Cum ati descrie un mar ?
- Scena : o platforma pentru opinii sau doar pentru divertisment; care e parerea dumneavostra ?
- Sunt un magnat al petrolului si trebuie sa livrez titei in patru orase, aflate de-a lungul unei linii drepte. Trebuie sa ajung pe rand la fiecare, intorcandu-ma intotdeauna la rezervorul meu de titei. Unde ar trebui sa-mi amplasez rezervorul pentru a strabate cea mai scurta distanta ? Drumurile nu constituie o problema, fiindca am un prieten seic, care imi construieste gratis cate vreau
- Ganditi-va la o pictura ce infatiseaza un copac. Este copacul acela real ?
- Are melcul constiinta ?
- De ce exista sare in mare ?
- Ce rost are sa se foloseasca banii sistemului national de asigurari medicale pentru a tine in viata persoanele varstnice ?
Raspunsul meu : Atata timp cat a muncit o viata intreaga si a platit la randul sau si a avut grija sa duca o viata buna, incat sa poata trai pana la adanci batraneti...de ce sa nu-l lasam in viata?
- Ai un vas de 3 litri si unul de 5 litri. Masoara 4 litri.
- Este echitabil ca planul unei femei de a-si vopsi usa casei in purpuriu intr-o zona de conservare urbanistica a fost resprins ?
- Credeti ca presedintele Mao ar fi mandru de China actuala ?
- De ce nu exista un guvern global ?
- Este Biblia o lucrare de fictiune ? Este oare literatura pentru fetiscane ?
Raspunsul meu : Nu stiu daca Biblia este sau nu fictiune, dar ceva adevar trebuie sa fie in ea, din pacate multi s-au folosit de ea in feluri nu prea bune, iar uneori mai ai nevoie de credinta, sau cumpatare...
- A murit feminismul ?
- Ce procent din volumul total de apa al lumii se regaseste intr-o vaca ?
- Daca nu esti din California, de unde stii ca ea exista ?
- Cand este considerat omul mort ?
- Cehov e grozav, nu ?
- Ce populatie are districtul Croydon ?
- De ce sunt animalele mari si feroce atat de rar ?
- Sunt oare prea multi oameni pe lume ?
Raspunsul meu : Da. Si nu mai scadem, si trebuie sa incepem selectarea? Dar cum o facem ?
Raspunsul cartii : Din iulie 2009 populatia a depasit 6.77 miliarde. Resursele sunt limitate, iar numarul locuitoriilor creste in fiecare zi. Ideea suprapopularii dateaza de pa vremea lui Thomas Malthus, secolul XIX lea, cand inca populatia nu ajunsese nici la un miliard. Revolutia industriala a declansat o explozie a natalitatii. Daca un miliard de oameni mor de foame azi in lume, problema nu este neaparat din cauza cantitatii insuficiente de alimente, ci din cauza modului in care sunt imparite, unii au prea mult ( se iroseste ), altii nu au deloc. Majoritatea oameniilor de stiinta considera ca populatia maxima pe care o poate sustine pamantul este de 10 - 20 miliarde de locuitori, limita care ar putea fi atinsa in 40 de ani, in actualul mod de dezvoltare.
- Cate animale a luat Moise pe Arca ?
- Cate fire de nisp exista pe lume ?
- A fost Romeo impulsiv ?
- Cum ati descrie un om unei fiinte de pe Marte ?
- Ce va place cel mai mult la creierul uman ?
- De ce atat de putini americani cred in evolutionism ?
- Cum ati reduce infractionalitatea prin intermediul arhitecturii ?
- Ati spune ca lacomia e buna sau rea ?
- Daca amicul meu ma incuie intr-o camera si-mi spune ca sunt liber sa ies oricand, cu conditia sa-i dau cinci lire, inseamna ca ma priveaza de libretate ?
- Cum ati calatori dumneavoastra in timp ?
- Poate un computer sa aiba constiinta ?
- Ce s-ar intampla daca departamanetul de studii clasice ar lua foc si ar fi distrus ?
- Nu vi se pare ca piesa Hamlet e putin prea lunga ? Mie da
- Exista oare ceea ce numim de obicei rasa ?
- Este natura "naturala" ?
- Este criza ecologica mai grava decat cea cauzata de saracie, SIDA etc ?
- De ce cuvantul Dumnezeu se scrie cu majuscula ?
- Este mai important sa ne concentram asupra saraciei din tara sau asupra celei din strainatate ?
- Ce te face sa crezi ca eu gandesc ?



No comments:

Post a Comment