Tuesday, September 29, 2015

Cartier Militari : 50 de carti care ar trebui citite

"
Lista celor 50 de cărți necesare pentru a fi considerat un om cult face încojurul internetului
RO.BLASTINGNEWS.COM|BY ANDREEA
"

Imi plac cartile, si imi pare asa de rau ca tre sa sterg acest post, dar...lista aceasta de carti nu a fost facuta in cartier Militari, nici o carte nu s-a scris in cartier, nu s-a citit in cartier, si nu are nici o relevanta cu cartierul...
Daca s-ar fi trecut
"Hei ati citit vreo carte din lista asta xxx, eu da, pe toate..." sau "haideti sa citim lista asta xxx...ne vedem in Pacii sa o citim" sau "vreau cartile acestea xxx. le aveti?" etc
Atunci trebuia sa va las postul.
V-am mai spus...in Cartie Militari posturile NU sunt doar sherate, trebuiesc personalizate...trebuie timp...ii trebuie un titlu...

Si acum sa comentam lista.
Sunt 50 de carti must...de un psiholog celebru, nu am vazut numele lui...eu frunzaresc articolul...ce mi-a sarit in ochi...
Cartea nr 1 este Biblia...acu ce sa zic, cu ce sa incep...ca sunt agnostica, ca la un moment dat am inceput sa o citesc, si nu mi-a placut ce am gasit?!pot sa zic asta sau nu-i prea bine...
Sa fim realisti, exprimarea crestin ortodoxa este mai dificila, daca nu foarte dificila. Martorii lui Iehova povestesc frumos, pentru toata lumea...catolici nu stiu, ca nu cred ca am versiunea lor. Mai am inca cateva 1 - 3 versiuni, dar nu le stiu pe dinafara de la cine.
2. Basme cat de cat am ami citit, astept sa mai creasca plodul un pic sa ii citesc...sau sa-mi citeasca...
3. Legendele Olimpului...aici tre sa multumesc Xenei si lui Hercules ca datorita lor am vrut sa citesc si am citi legendele...
4. Homer - Iliada, nu am citit-o, si daca nu am facut-o atunci cand era mica, acum nu prea imi vine sa o citesc...si se pare ca-i mai frumoasa decat Odisea.
5. M. Ludemis : Icar
Aici m-a prins. Am auzit de numele Icar, dar nu de carte, si nici de autor.
6. Karl May : Winnetou...mi-a placut, foarte mult, si am incercat sa fac rost si de alte carti de-ale lui, dar pe vremea aia nu aveam bani multi, asa ca nu am reusit decat sa cumpar vreo 1 - 3 carti, Testamentul incasului l-am primit cadou.
Am citit-o printr-o vara a cincea, sau a sasea...era lectura facultativa la scoala.
7. Jules Verne : 20.000 de leghe sub mari
Am incercat sa fiu fan Jules, dar nu am reusit, si imi plac SF-urile, dar nu ale lui.
Am luat de la Scoala Insula misterioasa, dar nu am reusit sa o termin, acasa mai aveam si eu cate 1 - 2 carti, dar nu am terminat nimic.
8. Daniel Defoe : Robinson Crusoe
Nici pe asta nu am citit-o, nu m-a atras. Mi se pare ca o am pe acasa.
9. Mark Twain : Aventurile lui Huckleberry Finn
Am citit-o, si pe cea cu Tom si pe Huck si Un yankeu la curtea regelui Arthur.
10. Jack London : Chemarea strabunilor
Nu am citit-o
11. Alexander Dumas : Contele de Monte Cristo - l-am citit si mia placut, si am incercat sa citesc si continuarile la Cei trei muschetari, am ramas pe la Vicontele de Bragelonne, dar nu mai stiu la ce parte.
12. Isaac Asimov : Robotii de pe Aurora
Din pacate nu am gasit pe cineva care sa aibe toate partile de la Roboti. Am gasit vreo 2 carti din serie, dar nu pe toate, si momentan se publica Fundatia si Imperiul astept sa apara si Robotii. Am citit Fundatia, si sa vad cand ma apuc si de Imperiul.
13. J.R.R. Tolkien : Hobitul
Stapanul Inelelor mi-a placut, si stiu ca si Hobitul o sa-mi placa la fel de mult, dar nu prea imi plac cartile, filmele care au o poveste inainte de povestea pe care o stiam ( cum este cu Battlestar Galactica si Caprica, sau Razboiul Stelelor, seria noua pe care eu inca nu am vazut-o ). Hobitul se intampla inainte de Stapanul Inelelor, si asta nu prea imi place. De asta nu am vazut nici filmul. Oricum stiti ca o carte este intotdeauna mai buna decat un film.
Ca sa nu mai spun ca oricum filmul schimba povestea, si o scurteaza.
14. Lewis Carroll : Alice in Tara Minunilor
Am vazut multe filme, dar nu am citit niciodata cartea. Si nici nu sunt sigura daca o am sau nu.
15. Mircea Eliade : Maitreyi
A fost lectura obligatorie la liceu. Dar am citit si Dragostea nu moare de Maitreyi, era un must.
16. Umberto Eco : Numele trandafirului
Am iubit filmul ( Sean Connery, Cristian Slater ) si mi-am dorit cartea.
Pana la urma am facut rost de ea, dar inca nu am citit-o. Si daca mi-a placut filmul, va dati seamna cum o sa fie cartea? Un deliciu.
17. Thomas Mann : Muntele vrajit
Am auzit de autor, si de carte, s-ar putea sa o am, dar nu m-a atras, si nu m-am gandit niciodata sa o citesc.
18. Herman Hesse : Jocul cu margele de sticla
Nu o am si nici nu am vrut sa o citesc, desi am azuti de ea. Despre ce este vorba habar n-am.
19. Ernest Hemingway : Zapezile de pe Kilimanjaro.
Nu o am, am Pentru cine bat clopotele. Nu am citi nimic de Ernest, desi am vrut sa citesc Adio, arme , dar nu am gasit-o la momentul respectiv.
20. Fiodor Dostoievski : Fratii Karamazov
21. Lev Tolstoi : Razboi si Pace
22. Franz Kafka : Procesul
Mi-a placut, si chiar am vrut sa citesc si alte carti scrie de el.
23. Platon : Republica
24. Aristotel : Politica
25. Plutarch : Viata nobililor greci si romani
26. Immanuel Kant : Critica ratiunii pure
27. Friedrich Nietzsche : Asa grait-a Zarathustra
28. A.N. Whitehead si Bernard Russell : Principia Mathematica
Nu stiu exact de unde, dar am mai auzit de Bernard Russell, a facut ceva, dar nu-mi dau seama acuma.
29. L. Wittgenstein : Tratar logic - filozofic
30. R. Carnap : The Logical Structure of the World
31. K. Popper : The Logic of Scientific Discovery
32. W. Quine : From a Logical Point of View
33. T. Kuhn : Structura Revolutiilor Stiintifice
34. P. Feyerabend : Impotriva metodei
35. C. Peirce : Collected Papers
36. C. Perelman : The New Rhetoric and the Humanities : Essays on Rhetoric and its Applications
37. Epictet : Discursuri
38. Marc Aureliu : Meditatii
39. Sfantul Augustin : Confesiuni
40. Sun Tzu : Arta razboiului
O carte celebra, nu o am, nu am citit-o, desi m-am gandit la ea de cateva ori.
41. Niccolo Machiavelli : Principele
Am cumparat-o ca sa o citesc, dar pana la urma nu am mai inceput-o.
42. J. Piaget : Intelepciunea si iuluziile filozofiei
43. Charles Darwin : The Expression of the Emotions in Man and Animals
44. B.F. Skinner : Walden Two
45. A. Elis si R. Harper : Ghid pentru o viata rationala
46. P.Churchland : Matter and Consciousness
47. D. Dennet : Consciousness Explained
48. R. Dawkins : The Selfish Gene
49. George Orwell : 1984
Nu o am, dar este o carte celebra. In ultimul timp ma gandeam ca ar trebui sa o citesc.
50. S. P. Huntington : Clash of Civilizations.

No comments:

Post a Comment