Friday, September 9, 2011

BTRL - Cum sa abordezi clientii noi cu sanse mari de reusita

Ieri am avut ocazia de a participa la o noua prezentare :

8 septembrie 2011, hotel Golden Tulip Times, cel de la Piata Muncii, ora 15:00 - 18:00


Mi-a placut prezentarea, mi-a placut cum a prezentat Mircea Enescu. Dpdv al obiectului de activitate al firmei nu prea ma ajuta, dar au fost si cateva amanunte pe care se pare ca nu le-am retinut suficient de bine ( de la intalnirile precedente ) incat sa-mi fac un obicei in a le implementa de fiecare data cand am ocazia.


Despre ce a fost vorba ? Primele 2 minute ale primului apel telefonic catre un nou client.
Ar mai pe larg...Cum se initiaza primul apel telefonic, cum se castiga increderea potentialului client, cu se redacteaza mesajul de interes incat sa nu primim un refuz imediat.

Am tot primim oferte, dar ca sa nu-i refuz, desi nu am nevoie de serviciile sau produselor lor le spun sa-mi trimita pe mail. Daca oferta sau mail-ul este interesant il citesc si dupa il mut in folder-ul sau. Mai rar sa gasesc ceva care sa cumpar.
Daca chiar insista si vrea sa-mi prezinta produsul la telefon atunci le spun ca nu ma intereseaza, iar pentru cei care imi ofera ceva pe care nu am cum sa-l folosesc, nu are nici o treaba cu ceea ce facem noi, le spun nu folosim.
Mai rar am primit si telefoane in care imi prezinta un produs ( mi l-a trimis pe mail ) si a revenit dupa o parere. Din pacate nu am timp sa stau la telefon, desi baiatul parea dragutz si mi se pare foarte interesant sa vedem ce ar avea de zis. De obicei raspund "in momentul de fata nu avem nevoie de produsul dvs ", iar daca ma intreba de ce si inca alte intrebari, atunci cam trebuie sa-l refuz mai categoric, iar de obicei raspunsul este ca am alt program si ca sunt multumita de programul respectiv.

Cea mai importanta parte si interesanta din prezentare mi s-a parut :
Structura apelului telefonic :
- identificarea ( buna ziua sunt x de la firma y )
- elemente de construire a increderii = numele produsului / angajatorului / producatorului - sa fie un nume cunoscut ( de notorietate ) / clienti actuali / o cunostiinta comuna
- mesajul de interes = scurt si la obiect, concis, prezentand cifre, descrierea beneficiului produsului / serviciul oferit, solicitarea unui raspuns potentalului client ( intrebare deschisa )


No comments:

Post a Comment