Saturday, March 29, 2014

Ted : Cinci lucruri periculoase pe care copiii ar trebui lăsați să le facă

Ted este foarte interesant, din pacate nu am destul timp sa vad mai multe emisiuni.
Prezinta idei foarte dragutze, bune de retinut si de implementat.
FB https://www.facebook.com/TED

Azi am vazut Cinci lucruri periculoase pe care copiii ar trebui lăsați să le facă.
Am zis hai sa-l vad ca titlul este interesant, si sa aflu si eu ce ar putea sa zica.
A fost interesant.
Cred ca daca as vrea cu adevarat mi-as face rost in fiecare zi de 10 minute, cat dureaza prezentarea, si as vedea cate o emisiune pe zi, si as fi mult mai bogata...spiritual...
Dar am scos internetul pe mobil, asa ca imi trebuie wi fi...deci...metroul este exclus...

Care sunt cele 5 lucruri?
De fapt el ( Gever Tulley - fondator Tinkering School ) lucreaza la o carte si acolo va prezenta 50 de lucruri periculoase pentru copii, dar in prezentarea de la Ted a enumerat 5, de fapt chiar 6.
1. Joaca cu focul
2. Sa detina un briceag
3. Sa arunce o sulita
4. Sa dezmembreze aparate electrice
5. Partea I Sa incalce legea de autor
sau
II . Sa conduca o masina

La nr 5 a pus partea I si partea II, ca sa poti sa alegi ori I ori II, dar ei sunt americani, si noi suntem romani, la noi pirateria este cam unica, ca sa zic asa. Lor se pare ca le este frica sa pirateze, sa faca cd-uri \ dvd-uri, la noi doar cam asta se face.

Mi s-a parut interesant si diferenta de cultura, cele 5 lucruri pe care le prezinta, sunt interzise, nerecomandate copiilor si la noi si la ei, dar le privim diferit.
Ceea ce zice el nu este rau, ca nu poti proteja copilul la infinit, si el trebuie se mica sa invete sa devina independent, sa se descurce singur, sa invete singur, sa se dezvolte.
Si are dreptate cand zice ca orice ai face copilul gaseste o modalitate de a face ce nu trebuie, ce este intezis si sa se loveasca.

Mi-a placut foarte mult cand a prezentat despre aruncarea cu sulita, cum muschii se pot folosi sau nu, si cum influenteaza parti ale creierului, perceptia 3 D, vizuala etc.



http://www.ted.com/talks/gever_tulley_on_5_dangerous_things_for_kids/transcript

Si avem transcript pentru 39 de tari dintre care suntem si noi...yuppy existam...

No comments:

Post a Comment