Monday, April 7, 2014

Saptamana spanacului

Cand eram mica nu-l mancam, nici sa nu-l vad.
De fapt la fel faceam si cu ciulamaua de ciuperci. Mergem pe la pomeni la tara ( Tutana ) si daca vedeam ciulama nu ma atingeam de ea. Acum o ador, si tare imi pare rau ca nu mai prind o pomana ca pe vremuri.
La fel si spanacul, acu ii bun.
Si am facut o placinta cu el si cu branza, cu foietaj. Si a iesit buna.
Dupa reteta Lenei.
Si cum am vazut in revista Libertatea pentru femei nr 13 ( 437 ) vineri 4 aprilie, 3 retete cu spanac, am zis ca mai macar una sa fac si eu.
Aveam de ales dintre
- tarta cu spanac
- rulada cu spanac si branza
- chiftele din spanac
A fost foarte greu, ca l-as fi dorit pe toate, dar deh...
Si am ales-o pe ultima. Nici una nu-i sanatoasa stiu...dar sunt bune.
Si a iesit bine...mai am 4 buc si se termina...mda...eu l-am cam mancat pe toate.
Dami nu a vrut.


Nu stiu daca a fost spanca de 500 gr, dar a fost bine. L-am oparit, l-am scurs si l-am taiat un pic.
Am pregatit 2 catei de usturoi.
Am pus 6 linguri de cereale, pe astea le-am avut, amestec de la Pirifan.
 Si le-am bagat pe toate intr-un bol si l-am lasat 2 ore in frigider.
 Le-am scos le-am bagat prin pesmet si le-am pus in tigaie.
Fratele cand a gustat a intrebat daca sunt cu carne.
Branza pe care am folosit-o a fost cam nepotrivita, dar nu a fost chiar asa de rau.
Am folosit branza de capra LactIQ. Pe asta o aveam in frigider.




Chiftelele le-am facut ieri si cum imi mai ramasese putin spanac am zis hai sa mai fac o reteta, de data asta am ales o alta placinta, am zis sa nu mai fac cu foietaj, sa fac cu aluat...sa vedem ce iese.
Daca nu pun poze inseamna ca nu a iesit bine :))
De data asta am luat reteta lui Petit Chef

 Am ras si pus intr-un bol branza 150 gr ( telemea vaca Gustul Domol Napolact ), cascavalul 100 gr, 1 morcov, nu am vrut ceapa, si spanac cat mai aveam eu prin casa. Pana la urma cred ca ar fi trebuit mai mult.
 Smantana varsata 100 gr.
 Pusei si ouale, le-am amestecat si am pregatit tava.

Acu de rezultat ce pot spune?! Coca ii tare rau. Ar mai fi mers niste compozitie. In rest e bun.

UPDATE 08.05.2015
Anul acesta in afara de chiftele mai incercam si http://dulciurisinunumai.blogspot.ro/2013/05/placinta-spirala-cu-branza-si-spanac.html
sau
http://www.culoriledinfarfurie.ro/2015/04/placinta-cu-spanac-si-branza.html#.VU0BZo6qqkq

No comments:

Post a Comment