Friday, June 12, 2015

Saga Ender : Jocul lui Ender

http://gentianandreea.blogspot.ro/2015/03/orson-scott-card-ender.html

Jocul lui Ender face parte din Saga lui Ender, si este primul roman, chiar primul roman celebru a lui Orson. A fost scris in 1985.
Eu am inceput cu Umbra lui Ender si poate din acest motiv nu l-am apreciat atat de bine pe Jocul lui Ender.

Consider ca ar trebui inceput cu Jocul, mai ales ca este si film.
Despre film voi scrie alta data.

Cartea este mica, chiar cea mai mica pe care am citit-o eu pana acuma ( din "Sagi" ).
Mi se pare ca a facut o greseala cu Bean ca el plange ( pagina 241 ) de dorul de casa, dar Bean nu are nici o casa. "Nu mai plansese din primele zile de la venirea aici, cand il coplesise dorul de casa."
Mi-a placut mai mult Umbra lui Ender ca povesteste mai mult, persoanajele sunt descrise mai bine, mai multa actiune, si mi-a placut de Bean.


Saga lui EnderEnder's game (1985) Jocul lui Ender 
Speaker for the Dead (1986) Vorbitor în numele morților 
Dupa ce termin toate Umbrele care sunt traduse sau existente ma voi apuca si de Ender
Xenocide (1991) Xenocid 
Children of the Mind (1996) Copiii minții 

Iar restul inca nu sunt traduse si nu se stie cand vor fi traduse.
First Meetings (colecție de povestiri) (2002)
A War of Gifts: An Ender Story (2007)
Ender in Exile (2008)


No comments:

Post a Comment