Thursday, October 10, 2013

Concert Maria Buza - Tineretea mea - Sala Palatului

Aseara am fost la concert, si mi-a placut. Cateva persoane m-au intrebat la ce concert ma duc sau la ce concert am fost ( dupa caz ). Iar cand le-am raspuns Maria Buza, multi, daca nu toti, nu au auzit de ea. Lucru normal. Nici eu nu stiam cine este Gabriel Dorobantu. Iar pentru cei care au intrebat cine este Maria Buza le-am raspuns, o cantareata / actrita, mai necunoscuta, apare la "Te cunosc de undeva". Dar multa lume nu se uita nici la Te cunosc de undeva...


PAGINA Maria Buza de artist cu 4911 like-uri
PAGINA Maria Buza de musician/band cu 22 813 like-uri

Nu mai tin minte cum am descoperit ca o sa aibe concert, oricum, cum am aflat, ma gandeam destul de serios sa merg. Recunosc datorita emisiunei Te cunosc de undeva, de acolo am "cunoscut-o" si mi s-a parut ca-i tare simpatica, amuzanta, cu o voce buna, printre cele mai bune voci participante ( pe care i-am prins eu cel putin ). Preferatii mei ? Maria Buza si Pepe. Nu mai ascultasem nici o melodie de-a Mariei inainte de a ajunge la concert. Nici nu stiam ce fel de cantece are. Pana la urma se pare ca este muzica populara. Mi-a placut si ma bucur ca m-am dus. Mi s-a parut o atmosfera intima, voie buna, ca intre prieteni, cu momente amuzante, si cantece, mai cunoscute si mai necunoscute, dar bune.

Spectacolul a durat ceva de la 20.00 pana pe la 23.30, dar nu pot sa spun ca m-am plictisit, a fost plin de "evenimente". Si baletul Ioana Macarie a fost foarte dragutz, momente comice, melodii dragutze, unele mai cunoscute, alte mai nu, orchestra a cantat bine, mi-a placut.

Spectacolul a fost prezentat de Iuliana Tudor, mi se parea mie un pic cunoscuta, se pare ca am mai prins-o eu pe la TVR, de asta...
TVR a filmat tot concertul, se pare ca l-ar difuza la tv, dar nu se stie cand...
apar si eu...ca deh...am stat in primul rand...tre sa aflu cand il da, ca sa ma vad...
A, da, un lucru ciudatel, la Sala Palatului primu rand nu exista, se incepe cu randul 2, astfel ca am fost in primu. Nu pot spune ca mi s-a parut cine stie ce, sau ca, daca as fi avut de ales, acolo m-as fi asezat...
Dupa 3 ore si ceva ma cam durea gatul. Si mai era ecranul mare care prezenta din diverse unghiuri, sau te uitai dupa persoane live, nu puteai amandoua. Intr-adevar i-am vazut de foarte de aproape...asta-i punctul forte al primului rand...dar eu zic ca randul 6 - 7 ii foarte bun, chiar poate mai bun?!

Iar structura concertului a fost in felu urmator :
Primele 3 melodii le-a cantat Maria Buza, comemorare 100 ani de nastere a Mariei Tanase. Mi-a placut cum a cantat si "interpretat", de fapt asta imi place mie cel mai mult la Maria Buza, cum interpreteaza anumite melodii, cu suflet, ca o adevarata actrita...Care fusera cele 3 melodii?! Cica sunt foarte cunoscute, dar eu nu-s fan muzica populara, asa ca din ce-mi aduc aminte fusera : "Cine iubește și lasă", "Mi-am pus busuioc in par" si cred ca prima am uitat-o...

Dupa care a fost Matilda Pascal Cojocarita. Nu mai auzisem de ea, si nici nu studiasem inainte afisu de prezentare ca era trecuta acolo. Mi-a placut cum a cantat. Tot vreo 3 melodii...dar...nu prea imi mai aduc aminte care erau...hmmmm...

No comments:

Post a Comment