Monday, August 4, 2014

Michelle Moran - Nefertiti. Regina Nilului

Editura Alma, grup Litera

A treia carte din coletie pe care am citit-o si terminat-o.
Mi-a placut cel mai mult.
Nu stiam ca Nefertiti se considera a fi mama vitrega a lui Tutankamon si sotia lui Amenhotep al IV lea / Akhenaton. Auzisem de ea, putin mai necunoscuta decat Cleopatra.
Mi-a placut cartea, dar din punct de vedere istoric, dupa ce am mai citit pe google, se pare ca nu ar fi chiar exact. Tinand cont ca este vorba de peste 2000 de ani este si normal. 
Prea multe informatii s-au pierdut de-a lungul timpului.
Oricum mie mi-a placut povestea.
Initial, mai ales ca este scrisa la persoana intai, din perspectiva surorii lui Nefertiti, Mutnedjmet mi s-a parut ca o sa fie prea plictisitoare si ciudat relatat.
Dar m-am indragostit de Mutnedjmet si Nakhtmin.
In carte Nefertiti si Mutnedjmet ( Mutny ) sunt fetele lui Ay, care se pare ca mai tarziu ar deveni faraon. Cartea se opreste la moartea lui Nefertiti. Prima sotie, o printesa din Mitanni este mama lui Nefertiti, iar a doua sotie este mama lui Mutny.

in lucru...

No comments:

Post a Comment