Monday, July 18, 2016

Site - E-commerce - Presta Shop - Localization

Aici imi scriu pasi ca sa stiu data viitoare cand mai fac altul nou...sa-l fac mai repede...sa nu mai iau fiecare folder / optiune la rand...
Pentru inceput trebuie sa avem un domeniu ( .ro, .biz, .com ) etc si o gazduire...https://www.gazduire.ro/ sau https://rohost.com/.
https://ro.wikipedia.org/wiki/Comer%C8%9B_electronic
Le am asa ca este bine.
Intram in CPanel si pe acolo am gasit Softaculous, si pe acolo gasim mai multe platforme :
WordPress, dar eu sunt cu Blogger ( dupa cum se vede :D ).
Poti sa faci si un e-commerce pe WordPress, cel putin asa zice aici
, dar nu am incercat....inca cel putin...
- mai avem AbanteCart, am umblat prin el...si e un pic problematic cu importul de categorii si produse.
Adica nu stii formatul csv-ului.
Mai intai adaugi o categorie, o exporti, vezi ce coloane ti-a creat...ti le pui pe ale tale si dai import...si cica ar merge...nu am incercat...de abia ma chinui la PrestaShop sa inteleg csv...Si cica la fel si cu produsele.
Oricum e cel mai interesant "produs" dupa PrestaShop.
Joomla l-am incercat mai demult si nu am reusit nimic cu el.
- phpBB nu l-am incercat
- Magento, l-am incercat, dar mi s-a parut la fel ca Joomla asa ca nu am reusit nimic cu el
- osCommerce, cica mai e folosit si s-ar putea sa fie bun, inca nu stiu
- OpenCart, l-am incercat, dar nu am reusit sa adaug extensia de import / export asa ca am renuntat
- PrestaShop, nu-i cel mai bun, imi da la erori de iti vine sa-ti tai venele...dar e cel pe care il stiu cel mai bine...si mi-a dat o eroare asa de mare incat ma apuc sa fac site nou :))

Am ales PrestaShop, l-am instalat, am intrat pe link-ul de admin...si ma apuc de treaba...in primul rand vine in limba engleza, asa ca trebuie sa gasim limba romana...

Am gasit-o la Localization > Localization...dam import de limba romana...selectam default romana, punem lei, punem Athens, punem ro-ro, salvam...
si ne ducem la Localization > Languages...si facem X la english...
ne uitam mai departe avem Zones, aici nu mai avem ce sa facem...
Mai departe apare Countries sa fie doar Romania cu V ( enabled ), restul X ( disabled ).
La States sunt mai multe tari bagate asa ca trebuie sa ramana doar Romania...
Currencies pastram doar lei, restul X
Taxes trebuie cele 3 reguli ( tva-al 5%, 9% si 20% )...doar pe ele le lasam active ( V ) restul X...
in loc de 24% se pune 20%...la titlu si la procent...
Tax rules sunt 5 optiuni pentru RO, dar tot la fel nu sunt actualizate...adica avem taxa 20% nu 24%...deci trebuie sa modificam noi un pic...denumirea...
Translations nu merge, nu mi-a mers niciodata...deci nu am cum sa traduc...

No comments:

Post a Comment