Monday, October 17, 2011

Boardgames - Agricola

Agricola este un joc foarte dragutz si usor dupa cel intelegi...initial ni se parea foarte, foarte greu...pentru ca nu avea cine sa ni-l explice...regulile erau cam multe, si mult de citit...noroc ca am gasit pe cineva intr-una din zilele noastre in vizita la Ceainaria Tabiet...
Am mai jucat noi dupa ceainarie de vreo 1 ( eu ) 2 - 3 ori ( restu echipei ), am mai facut cateva greseli, dar se pare ca am inteles pana la urma cum se joaca...

Agricola la Tutana

si acu il jucam cu mare placere...

fiecare jucator, maxim 5 pers, are cate o plansa...si trebuie sa ai din fiecare cate un pic, sau multe din ceva...e greu sa faci rost de toate, pana te obisnuiesti cu jocu, s-a si terminat...
Primu loc...31 puncte...dupa cum vedem analizand plansa...nu are nici un loc gol...ceea ce inseamna ca nu i s-au scazut puncte...vedem ca are si grain si vegetable...bv...cate o bucata...nu conteaza...de fapt parca nu avea grain...dar nu se vede prea bine din poza...are 3 plow field...a avut productie de-a lungul jocului, a avut ce vinde, sa faca rost de papa...a trebuit sa dea si bake...a fost productiv...mai vedem ca are 4 camere, si-a extins familia de la 2 pers / camere si a crescut...camerele sunt de clay, dar nu a ajuns la stone...are o oaie in camera si o vaca sau porc, nu mai stiu care in curte ( fence mare de tot, cel mai mare care l-a putut face )...stable nu vad...resurse a avut de-a lungu timpului o gramada...mai ale wood ( lemn ) si-a stans o gramada si dupa si-a facut fence-urile...
Al doilea loc...28 puncte...diferenta de puncte 3...daca nu s-au adunat prost...vedem ca nu are decat un singur garduletz...micutz...ca sa-si tina niste porci...care s-au si imnultit de-a lungu jocului...are 4 stables...ca sa tina mai multe animale...spatiu gol are...deci ii s-a scazut din puncte...are niste plow fields...deci a avut ceva productie...3 oameni...si-a crescut familia cu un membru...camerele din clay sau stone...din poza nu se vede bine...
locu 3...23 puncte...din pacate am ramas cu multe pasiuni sau cum se numesc descoperite...mi-am trantit 4 stables ca sa mai acopar din suprafata...mi-am facut un garduletz, sa-mi pun si eu o mica ferma de oi...ca sa am ce taia si sa scot bani pe ele...am incercat sa fac rost de vegetables, dar nu am reusit...am avut un amarat de grain...mi-am trantit cate o vaca si 3 porci...sau cum s-or numi...camerele mi le-am facut din clay, nu am reusit sa le mai transform in stone, si mi-am luat si al 5 lea membru, dar fara casa...
locu 4...are mai mult de 15 puncte, posibil 20...si-a trantit un gard mare, ca la vivisor...in care si-a pus niste porci...are vreo 2 stables in care are oisoarele...2 plow field care au produs grain...si 3 camere din stone...
locu 5...din pacate...si-a cumparat prea multe ocupatii...si a ramas fara cuptor...asa ca nu prea avea banii si a mai primit si begger card...camerele s-au transformat in stone...a ramas prea mult spatiu liber a avut cateva terenuri de arat...a facut grain, dar nu avea cum sa le vanda...si si-a mai trantit vreo 3 stables...

No comments:

Post a Comment